BALATONI TÁBOR

Balatoni Táboraink

Balatoni több napos kerékpártúráink vándortáborok, tehát a tervezett útvonal különböző településein éjszakázunk. A kerékpárok és a csomagok szállítását autóval végezzük, tehát a kerékpáros túravezetés mellett autós kísérő is mindig rendelkezésre áll. Így elősegítjük azt, hogy a program minden állomásán már előre várják a biciklis csoportjainkat.

A balatoni túrák konkrét menete a velünk kiránduló csoportokkal közösen kerül kialakításra: figyelembe vesszük az év időszakait, a csoport felkészültségét, a preferált látnivalókat és nevezetességeket, és természetesen többek között az anyagi kereteket is. Például nyáron több strandot, tavasszal és ősszel több kilátót látogatunk meg; kicsikkel napi 20-30, nagyobbakkal napi 40-50 kilométert tekerünk le.

Két jól bevált táborunk egyre népszerűbb vendégeink körében.

Teljes Balaton megkerülése

Megkerülni,bajnoknak lenni jó dolog!

Teljes Balaton megkerülése (5 nap)

1.nap: Balatonvilágos-Balatonfüred (36 km)

Balaton kerülő túránk kiinduló pontja a balatonvilágosi vasútállomás.Legnagyobb tavunk keleti medencéjének kerülésével kezdünk az óramutató járásának ellenkező írányában.A bicikliútak minősége elég változatos a tó körül , oda kell figyelni , a kitáblázás sem teljesen tökéletes ,de a Balaton Feelingje egy csoda , a szabadságérzet a természet szépsége minden problémát eltakar.A keleti parti településeket elhagyva a Fűzfői-öböl partjáról felkanyarodunk a Bob-pályához , ahol a szórakozásunk mellett gyönyörű kilátásban is részünk lesz .Balatonalmáditól Balatonfüredig a túránk a különleges hangulatú és festői szépségű "Riviérán" halad.Füreden a Tagore sétányon végig bringázva a napi fáradtságunk is feledésbe merül.

2.nap: Balatonfüred-Révfülöp (32 km)

Füredről kerékpározva először a tihanyi apátság rendkívüli látványában lesz részünk.A félszigetet elhagyva gyorsan magunk mögött hagyjuk a szinte összenőtt északi-parti településeket.Zánkán a haditechnikaipark járgányaira szentelünk egy kis időt , majd a szepezdi dombokat letudva gurulunk be Révfülöpre.A Fülöp-hegyi kilátóra még tartalékoljunk energiát , mert páratlan kilátás nyílik a Balaton mellett a Balaton-felvidék természeti szépségeire a tanúhegyekre!

3.nap: Révfülöp-Keszthely (42 km)

A Balaton észak-nyugati partvidékét fogjuk ma bebringázni .A Badacsony lábánál felkerékpározunk a "Római " panoráma útra és a hegyoldal valamelyik borozójánál mosdót keresünk a pedagógus kísérőkkel, a diákok üdítővel csillapítják szomjukat.Útunkat folytatva elkerékpározunk a Szigligeti vár alatt ,Edericsen az Afrika Múzeum mellett,majd Balatongyöröknél hirtelen arra eszmélünk,hogy megjavult az út alattunk.Rövidesen a sokszínű "balaton fővárosába" érünk Keszthelyre.

4.nap: Keszthely-Balatonszárszó (52 km)

A Kis-Balaton mocsárvilága, a Zala folyó sötét vízű torkolata esik először a mai nap útunkba.A déli part nem hoz akkora változatosságot , mint amit megszoktunk az útunk során ezidáig,de a nyaralóházak sokasága a lángos és a hekk illata jelzi a Balatonnál vagyunk .Fonyódnál a molót nem hagyjuk ki , azért jó ott lakni,mert onnan a legszebb a rálátás az északi partra. Szabadstrand is egyre gyakrabban esik az útunkba , a kilátóhelyek között is válogathatunk ebben a térségben.Szárszóig a kerékpárút minősége miatt sem bóbiskolunk el.

5.nap: Balatonszárszó-Balatonvilágos (42 km)

Túránk befejező napján a földvári platánfasor alatt kerekezünk el először,a szántódi rév jó támpont a megtett és még meglévő távunk méréséhez.Zamárdi település hosszú szabadstrandján a Tihanyi-öböl panorámája tárul elénk.A következő megállónk az ország "Buli város" rangját elnyerő Siófok városa lesz. Balaton kerülésünk célegyenesébe értünk , lassan elköszönünk a "nagy víztől" . Abban biztosak vagyunk hogy maradandó élményekkel válunk el egymástól a túra végén!

Keleti medence megkerülése (Balaton Kis Kör)

Balaton Parti bringa party

1.nap: Balatonakarattya-Balatonfüred(32 km)

A túra indulási helyszíne az akarattyai vasútállomás parkolója.A Balaton keleti medencéjének minden zegzugát fogjuk felfedezni bringával a három nap alatt. A kerülési írány az óramutató járásával ellenkező lesz,az északi part felé kezdünk.Bemelegítésnek egy kisebb emelkedőt kell megmásznunk ,majd Balatonkeneséig már elérjük"üzemi hőmérsékletünket"! A keleti partot végig szegélyező legendás löszfal tövében ,majd  egy erdős részen vezet az útunk ,így érünk Balatonfűzfőre.Fűzfői-öböl partjáról felkanyarodunk a Bob-pályához , ahol a szórakozásunk mellett gyönyörű kilátásban is részünk lesz .A szomszédban található csillagvizsgáló lehetőséget ad az égbolt szépségeibe való betekintésre.Balatonalmádiban az Európa Szoborpark szélén található a "O"-s bringás kilométerkő és pihenőhely vagy az alsóőrsi moló kiváló hely az ellazulásra illetve energiáink feltöltésére .Az almádiban található Óvári-kilátó vagy az alsóörsi Csere-hegyi kilátó jó programlehetőséget ad egy gyalogtúrához . Csopakon megkönnyebbülés levenni a cipőt a mezítlábas ösvényhez és köztéri fittnesz parkhoz érve. A különleges hangulatú és festői szépségű balatofüredi Tagore sétányon végig bringázva a napi fáradtságunk is feledésbe merül.

2.nap: Balatonfüred-Zamárdi (22 km)

A mai napot egy  kalandozással fogjuk kezdeni a geológiai ,biológiai és kulturális értékekben gazdag  tihanyi  félszigeten a "levendulák földjén". Megküzdünk a Tihanyba vezető meredek útszakasszal és a Levendula Háznál kialakítjuk bázisunkat , ahonnan gyalogosan közelítjük meg napközben az Apátságot a Gejzírkúpokat .Az echo dombról viszhangpróbát tartunk(ősszel egyszer sikerült) ,majd Látogatóközpontban interaktív kiállításon ,látványos rövidfilm vetítésen veszünk részt .Az Ürgemező a Belső-tó partján  lehetőséget ad különböző szabadtéri sportoknak , játékoknak.Átkelünk a "magyar tengeren" a déli partjára, Zamárdiban a  hosszú szabadstrand részen lehetőségünk lesz visszatekinteni a már megtett útszakaszunkra.

3.nap: Zamárdi-Balatonakarattya(30 km)

Túránkat Zamárdi-Széplak nyaralóházai között folytatjuk Siófokig. A Sió-csatorna feletti hídon átkellve balra fordulunk az igen érdekes látnivalókkal csábító kikötőbe.A Meterológiai Obszervatórium a Sió-zsilip a sűrű hajóforgalom a Petőfi sétány okot ad az ott tartózkodásra.Átkerekezünk a vasúti átjáron és balra fordulva Siófok központjába érünk, ahol elénk magasodik a város egyik jelképe a Víztorony .Bevált szokásunk itt rövid szabadprogrammal megszakítani kirándulásunkat.Kálmán Imre Múzeum ,Tojás Múzeum jöhet számításba , ha maradt még szabadidőnk.Siófokot elhagyva nagy dilemmába kerülünk: - felmenjünk-e Balatonvilágosnál a magaspartra , vagy a Club Aligán keresztül rövidítsük le túránkat. A magaspart mellett szól a Balaton csodálatos panorámája, az alsó úton maradás mellett a balatonvilágosi "siratófal" leküzdésére fordított energiánk megspórolása.Balaton parti bringa partynk célegyenesébe érkeztünk,rövid kerekezés után elérjük az akarattyai vasútállomást. Reméljük , hogy életreszóló élményekkel gazdagodnak , akik velünk tartottak.